Better data centers through machine learning
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under materiais para profissionais
It’s no secret that we’re obsessed with saving energy. For over a decade we’ve been designing and building data centers that use half the energy of a typical data center, and we’re always looking for ways to reduce our energy use even further. In our pursuit of extreme efficiency, we’ve hit upon a new tool: machine learning. Today we’re releasing a white paper (PDF) on how we’re using neural networks to optimize data center operations and drive our energy use to new lows.
Tags: análise de dados, data mining, previsão
BEAKER The data scientist’s laboratory
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under materiais para profissionais, software
Beaker is a code notebook that allows you to analyze, visualize, and document data using multiple programming languages including Python, R, Groovy, Julia, and Node. Beaker’s plugin-based polyglot architecture enables you to seamlessly switch between languages and add support for new languages.
Tags: data mining, desnvolvimento de software, R-software
khanacademy: Lei dos grandes números
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under estatística, materiais ensino, videos
Vídeo original: Law of Large Numbers (https://www.khanacademy.org/math/probability/random-variables-topic/random_variables_prob_dist/v/law-of-large-numbers) A Khan Academy Portugal disponibiliza explicações online de Matemática gratuitas desde o 1º até ao 12º ano de escolaridade. Este vídeo foi produzido pela Khan Academy e traduzido para português pela Fundação Portugal Telecom (ver todos os vídeos disponíveis em http://fundacao.telecom.pt/khanacademy).
Tags: inferência
khanacademy: Valor esperado
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under estatística, materiais ensino, videos
Vídeo original: Expected Value: E(X) (https://www.khanacademy.org/math/probability/random-variables-topic/random_variables_prob_dist/v/expected-value–e-x) A Khan Academy Portugal disponibiliza explicações online de Matemática gratuitas desde o 1º até ao 12º ano de escolaridade. Este vídeo foi produzido pela Khan Academy e traduzido para português pela Fundação Portugal Telecom (ver todos os vídeos disponíveis em http://fundacao.telecom.pt/khanacademy).
Tags: Estat Descritiva
khanacademy: Variáveis aleatórias
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under estatística, materiais ensino, videos
Vídeo original: Introduction to Random Variables? (https://www.khanacademy.org/math/probability/independent-dependent-probability/old_prob_videos/v/introduction-to-random-variables) A Khan Academy Portugal disponibiliza explicações online de Matemática gratuitas desde o 1º até ao 12º ano de escolaridade. Este vídeo foi produzido pela Khan Academy e traduzido para português pela Fundação Portugal Telecom (ver todos os vídeos disponíveis em http://fundacao.telecom.pt/khanacademy).
Tags: Estat Descritiva, inferência
khanacademy: Distribuição Binomial
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under estatística, materiais ensino, videos
Vídeo original: Binomial Distribution 1 (https://www.khanacademy.org/math/probability/random-variables-topic/binomial_distribution/v/binomial-distribution-1) A Khan Academy Portugal disponibiliza explicações online de Matemática gratuitas desde o 1º até ao 12º ano de escolaridade. Este vídeo foi produzido pela Khan Academy e traduzido para português pela Fundação Portugal Telecom (ver todos os vídeos disponíveis em http://fundacao.telecom.pt/khanacademy).
Tags: inferência
khanacademy: Distribuição de Bernoulli
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under estatística, materiais ensino, videos
Vídeo original: Mean and Variance of Bernoulli Distribution Example (http://www.khanacademy.org/video/mean-and-variance-of-bernoulli-distribution-example) A Khan Academy Portugal disponibiliza explicações online de Matemática gratuitas desde o 1º até ao 12º ano de escolaridade. Este vídeo foi produzido pela Khan Academy e traduzido para português pela Fundação Portugal Telecom (ver todos os vídeos disponíveis em http://fundacao.telecom.pt/khanacademy).
Tags: inferência
khanacademy: Distribuição Normal
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under estatística, materiais ensino, videos
Vídeo original: ck12.org Exercise: Standard Normal Distribution and the Empirical Rule(http://www.khanacademy.org/video/ck12-org-exercise–standard-normal-distribution-and-the-empirical-rule) A Khan Academy Portugal disponibiliza explicações online de Matemática gratuitas desde o 1º até ao 12º ano de escolaridade. Este vídeo foi produzido pela Khan Academy e traduzido para português pela Fundação Portugal Telecom (ver todos os vídeos disponíveis em http://fundacao.telecom.pt/kha
Tags: inferência
khanacademy – aulas de probabildade
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under estatística, materiais ensino, videos
Vídeo original: Compound Probability of Independent Events (https://www.khanacademy.org/math/trigonometry/prob_comb/independent_events_precalc/v/compound-probability-of-independent-events) A Khan Academy Portugal disponibiliza explicações online de Matemática gratuitas desde o 1º até ao 12º ano de escolaridade. Este vídeo foi produzido pela Khan Academy e traduzido para português pela Fundação Portugal Telecom (ver todos os vídeos disponíveis em http://fundacao.telecom.pt/khanac
Tags: inferência
Resources for Getting Started with R
Posted by Armando Brito Mendes | Filed under estatística, software
Resources for Getting Started with R
R, the open source statistical software environment, is powerful but can be a challenge to approach for beginners. For me, the best way to learn R, especially on the visualization side of things, is to dive right in. Grab some data and make some charts, or better yet, find a graph you like and try to replicate it.
R core functionality and the many available packages let you do a lot without having to know what’s going on underneath. I use this approach in Visualize This and the tutorials around here. I like the satisfaction of immediate results. Then I learn the nitty gritty later.
That said, it doesn’t hurt to familiarize yourself with the environment. Also, visualization is a small part of what you can do with R, so it can help to know what else you can do analysis-wise.